Funktioner i KirCACS
Afregning direkte med 3. parter
I KirCACS kan du afregne digitalt direkte med forsikringsselskaber og sundhedsforsikringer.
Afregning med Sygeforsikring "Danmark"
KirCACS tilbyder at afregne tilskud fra Sygeforsikring 'Danmark', således at patienterne ikke selv behøver at gøre det manuelt.
Automatisk backup
Al data er sikret da der tages automatisk backup af KirCACS uden at klinikken behøver at gøre noget. KirCACS's servere står i Danmark og er sikret efter alle gældende krav til opbevaring af personfølsomme data.
Chat-funktion
KirCACS tilbyder en chat-funktion som gør det muligt for brugerne på klinikken at kommunikere internt imellem hinanden.
CPR-opslag
KirCACS kan lave direkte CPR-opslag, således at man altid er sikker på at have korrekt data på patienten.
Dataejerskab
Klinikkens data er klinikkens ejendom og derfor sikre KirCACS at data altid er sikkert opbevaret og kan udleveres efter fastsatte standarder f.eks. ved opsigelse af abonnement.
Diagnosekoder
KirCACS understøtter diagnosekodning i form af ICPC-2 systemet. Dette sikrer kvalitet, stringens og overblik over patientforløb. Diagnosekodning har været et krav siden akkreditering i kiropraktorpraksis blev indført i år 2017.
Elektronisk patientjournal
Kernen i KirCACS er patientjournalen. Journaldelen er bygget op til at være omdrejningspunktet for patientkontakten, hvor al information kan tilgås nemt ud fra ét skærmbillede.
Fraser
KirCACS tilbyder opsætning af fraser til brug i alle dele af patientjournalen. Dette letter arbejdsgangen og kan spare tid til i hverdagen. Fraserne kan laves præcist efter eget ønske.
Integration med 'Behandlerbooking'
KirCACS understøtter booking af tider via Tryg og PensionDanmarks platform 'Behandlerbooking'.
For tilgang til Behandlerbooking kræver det separat aftale med Tryg og PensionDanmark.
Integration med KirPACS
Abonnementer hos både KirCACS og KirPACS kan få en fuld integration mellem de to systemer med direkte adgang til KirPACS, og alle funktioner, fra patientens journal.
Kalenderoversigt
Kalenderen i KirCACS fungerer som klinikkens overblik over alle bookinger. Dette gælder både før, under og efter en konsultation. Kalenderen kan tilpasses på flere forskellige måder så det mest relevante er synligt.
Kommunikation med resten af sundhedsvæsnet
KirCACS kommunikere med resten af sundhedsvæsnet via MedCom-standarder. Dvs. al kommunikation med EPIFACT foregår efter alle gældende kvalitets- og sikkerhedsstandarder.
Mulighed for ekstraudstyr
KirCACS tilbyder mulighed for integration med forskelligt udstyr såsom bonprinter og sygesikringskortsaflæser. Derudover har klinikkerne mulighed for at få en velkomstterminal, som kan lette arbejdet i receptionen.
Prisen for ekstraudstyr er ikke inkluderet i KirCACS-abonnementet.
Online booking
Klinikkerne kan via KirCACS tilbyde alle patienter mulighed for onlinebooking. Funktionen kan tilpasses den enkelte klinik ift. hvilke behandlere som skal være tilknyttet, hvilke dage og fordelingen på dagen.
Opfylder alle krav til GDPR
KirCACS opfylder alle krav til GDPR og anden gældende dansk lovgivning.
Der indgås en databehandleraftale mellem alle klinikker og KirCACS.
Patientportal
KirCACS tilbyder Patientportal som er patientens egen platform, hvor dokumenter til og fra klinikken kan gemmes. Derudover kan gamle faktura også gemmes i Patientportalen. Patientportalen er en sikker kommunikationskanal mellem patient og klinikken.
Rolleskifte for ansatte
Alt efter medarbejderens rolle i klinikken kan der tildeles forskellige roller med dertilhørende forskellige rettigheder i systemet. Dette minimerer risiko for fejl, da irrelevante funktioner kan skjules for bestemte rolletyper.
Selvbetjenings-betalingsterminal
Som en ekstra mulighed kan man få en Merlin-terminal, hvor behandlerne direkte kan afregne i KirCACS og patienterne betaler med det samme via terminalen. Dette kan lette arbejdet i receptionen, f.eks. ved spidsbelastninger eller i ydertimer. Prisen for terminalen er ikke inkluderet i KirCACS-abonnementet.
SMS- og email-service
KirCACS tilbyder SMS- og email-service til klinikkerne. KirCACS kan automatisk sende beskeder ud til patienterne med valgfri tekst.
SMS-service koster ekstra ift. forbrug.
Tilgang til rapporter
KirCACS tilbyder forskellige rapporter, som giver et overblik over fx omsætning og produktion på individ- eller klinikniveau.
To-do liste
KirCACS har en to-do liste funktion, hvor opgaver kan skrives op og tildeles andre brugere. Dette giver et nemt overblik over opgaver og ting, som skal huskes.
To-vejs videokonsultation
KirCACS tilbyder klinikkerne to-vejs videokonsultation med både lyd og video. Dette muliggør videokonsultation med patienter som fx ikke har mulighed for at komme i klinikken.
Videokonsultation kræver yderligere opsætning, hvilket KirCACS er behjælpelig med.
Ubegrænset antal brugere
Uanset størrelse på klinikken kan KirCACS håndtere det. KirCACS har klinikker som tæller alt fra 1 til over 30 medarbejdere.
Understøtter pakkeforløb
KirCACS understøtter kiropraktiske pakkeforløb både ift. at huske obligatoriske datoer, afregning og epikriser til egen læge.
Webbaseret
KirCACS er webbaseret hvilket vil sige at alle medarbejdere kan tilgå KirCACS fra en computer med internetadgang.
Dette gør også at klinikkerne ikke behøver at have servere stående lokalet, og at det er garanteret at systemet altid er opdateret, og at alle kører på nyeste version.